Babyverzorging

De beste verzorgingsproducten voor jezelf en je kleine wondertje.

Babyverzorging

Je kleintje is net geboren en een bijzondere tijd breekt aan waarin je elkaar gaat ontdekken.  Je wilt natuurlijk het allerbeste voor je kind. De natuurlijke verzorging van Naïf en Weleda helpt daarbij. Kort gezegd: verzorgingsproducten zonder troep. Het huidje van jouw baby is nog heel kwetsbaar. Het moet wennen aan het ‘geboren zijn’ na maandenlang in vruchtwater. Over de verschillen tussen Naïf en Weleda lees je hieronder.

 

Naïf:

“Ieder mens wordt van nature naïef geboren: puur, eerlijk en onbevangen. Dat willen we graag zo houden. Schadelijke ingrediënten, moeilijke woorden en misleidende claims horen daar niet bij” – aldus Jochem Hes en Sjoerd Trompetter, oprichters van Naïf.

Toen Jochem en Sjoerd in 2013 voor het eerst allebei vader werden, kwamen zij erachter dat er zelfs in babyverzorging schadelijke ingrediënten zaten.

Dus werd Naïf geboren: een natuurlijk, betrouwbaar huidverzorgingsmerk zonder onzin voor baby’s en kinderen. Pure kwaliteit, met alleen ingrediënten die een baby echt nodig heeft niks meer, niks minder.

Naïf heet Naïf omdat ieder mens van nature naïef wordt geboren: eerlijk, onbevangen en onschuldig. Dat willen we graag zo houden. In de wereld van huidverzorging is het lastig om erachter te komen wat echt goed is of eigenlijk een valse belofte. Daarom is Naïf no-nonsense en gebruiken ze alleen milde, natuurlijke ingrediënten die je uit kunt spreken, zoals avocado en zoete amandelolie. Alle producten zijn vegan en animal friendly , dermatologisch getest, hypoallergeen en PH-huidneutraal.

Bij de producten van Naïf is wel parfum toegevoegd die de kenmerkende geur geeft aan de producten. Naïf maakt gebruik van een allergeen-vrij synthetisch parfum zonder ftalaat. We horen je denken: ‘Oh no!’, maar ze doen dit omdat een synthetisch allergeen-vrij parfum ten opzichte van natuurlijke parfums (denk: essentiële oliën) een zeer kleine kans geeft op allergische reacties.

Weleda

 

100% natuurlijke ingrediënten

Al sinds ons ontstaan in 1921 maakt Weleda verzorgingsproducten op basis van ingrediënten van 100% natuurlijke oorsprong. Dit garanderen we via het ‘NATRUE-kwaliteitslabel’, het strengste internationale keurmerk voor natuurcosmetica en momenteel het enige label dat de garantie biedt dat een product uitsluitend natuurlijke ingrediënten bevat en volledig vrij is van synthetische geur- en kleurstoffen, conserveringsmiddelen, siliconen, ingrediënten van minerale oorsprong of genetisch gemanipuleerde ingrediënten. Er zit geen synthetische parfum in, in plaats daarvan is gebruik gemaakt van een compositie van natuurlijke etherische oliën. Daardoor is het geschikt voor de meest kwetsbare huidjes die gevoelig zijn voor allergische reactie..

Al bijna 100 jaar staat zorg voor mens en natuur bij Weleda centraal. Het bepaalt wie ze zijn en wat ze doen. Maak kennis met Weleda.

De missie is om de natuur bij ons terug te brengen. Om goed voor haar te zorgen en zuinig op haar te zijn. Daarom ontwikkelt Weleda producten met 100% natuurlijke ingrediënten, op een zo duurzaam mogelijke manier. En nemen ze hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Weleda staat voor:

  • Biologische teelt
  • Eerlijke handel
  • Milieuvriendelijke productiemethoden

Duurzaamheid voorop

Weleda heeft de harmonie tussen mens en natuur altijd helder voor ogen. Niet voor niets is duurzaamheid vanaf het begin van het bestaan een van de belangrijkste principes. Bij alles wat ze ondernemen. Drie pijlers vormen de basis voor de missie in duurzaamheid.

Vanuit een holistische gedachte

Weleda werd in 1921 opgericht door Rudolf Steiner en Ita Wegman. Vanuit de basis van antroposofie ontwikkelde Weleda destijds een volledige lijn van natuurlijke geneesmiddelen en verzorgingsproducten. Bijna 100 jaar later werken ze nog steeds op diezelfde holistische manier. Het betekent dat ze geloven in het zelfherstellend vermogen van het lichaam en dat de producten goed moeten zijn voor lichaam én geest.  

Weleda maakt de producten niet alleen zodat ze goed zijn voor jou, maar ook opdat ze goed zijn voor de wereld. Dat betekent dat ze bij alle aspecten van de bedrijfsvoering, van het telen van de ingrediënten tot het transport naar de winkels, zo duurzaam mogelijk te werken gaan.